.

.

lauantai 29. marraskuuta 2008

Mustia aukkoja


Minusta olis tullut hyvä etsivä, sillä olen elämäni aikana etsinyt paljon, joskus myös itseäni. Yleensä etsin avaimia ja kännykkää. Viime perjantaina etsin hihoja toppatakkiin. Ilmeisesti olin keväällä käyttänyt pelkkää toppaliiviä ja hihat ja liivi eivät olleet kohdanneet kesän aikana. Epäilen myös että kodissa ja työpaikalla on useita mustia aukkoja, jotka imevät itseensä materiaa. Joskus materia löytyy, yleensä silloin kun olet ehtinyt ostaa uuden tilalle. Esimerkiksi mökillä ompelutarvikkeet löytyivät heti kun olin ehtinyt ostaa 100 kpl nuppineuloja ja laittaessani niitä paikkaan, mistä ne löydän takuuvarmasti tarvittaessa. Ilmeisesti olin ajatellut niin jo aikaisemmin ja tsadaa nyt minulla on 200 kpl nuppineuloja mökillä...mutta ainahan voi vaihtaa vaikkapa vuodenaikojen mukaan sen nuppineulan väriä, jolla lämpömittari on kiinni kamarin pinkopahvissa.
Tai minusta olisi voinut tulla hyvä astronautti, iltapäivälehti nääs otsikoi "astronautti kadotti 8000 $:n työkalut avaruuteen". Olen aina luullut että astronautiksi ei pääse ihan lyhyellä oppimäärällä ja avaruudessahan niitä mustia aukkoja riittää.
Mökillä on yhdistetty verstas ja varasto. Kun verstaassa nikkaroi, joutuu etsimään milloin mitäkin, rullamittaa, rautasahaa, hiekkapaperia, niittikonetta, ruuveja jne. Hamstrasin pahvilaatikoita, joilla oli tarkoitus saada järjestystä kaaokseen. Työkaveri ehdotti että liimaisin esim. nappirasian päälle napin, jotta tietäisin mitä laatikossa on. Muuten hyvä idea mutta en löytänyt mistään liimaa...

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

hahhah, kunhan et hukkaa Eppua kun tuon sen hoitoon niin se riittää ;)

Markka kirjoitti...

En hukkaa Eppua...Kanadaa pitemmälle :D Tervetuloa vaan.