.

.

torstai 15. toukokuuta 2008

Mitä kuuluu, mulle hyvää


Sen lisäksi, että blogilistan sekoilu on ärsyttänyt minua, olen istuttanut kymmenittäin ruusupapuja parvekkeelle sekä mökille kukkapenkkiin. Luulen että minulle käy kohta kuin Jaakolle vanhassa sadussa ja pääsen kiipeämään pavunvartta pitkin, ainakin vähintään naapuriin ja mökillä jopa katolle, jonne nuohooja määräsi rakentamaan uudet tikapuut viimeistään vuoteen 2010 mennessä.
Kirpputorilta löysin William Shakespearen kirjan "Romeo ja Julia". Kirjan etukannen sisäpuolella lukee "Heidiltä Äidille Jouluna 97" ja luulen että olen Heidin lisäksi toinen, joka on avannut kirjan, koska sen sivut olivat tiiviisti kiinni toisissaan ja avatessani sen se ratisi. En muuten tiennytkään, että tarina ei ollut kokonaan nuoren Shakespearen hengen tuote, vaan että hän mukaili paria muuta kirjailijaa teoksessaan ja että Julia oli 13 vee tutustuessaan Romeoon.
Kaksi paloautoa ja ambulanssi kaarsivat eilen pihatiellemme taltuttamaan "majapaloa". Muutamalla trukkilavalla, kahdella nojatuolilla ja rikkinäisellä televisiolla sisustettu maja oli aamun lehtitietojen mukaan kärsinyt huomattavia vaurioita eilisessä tulipalossa, joka oli saanut alkunsa kynttilästä. Paloautojen poistuessa pikkupojat tekivät kunniaa tien vieressä.

3 kommenttia:

Jenni kirjoitti...

Voi että! Olen unohtanut ruusupavut! Krassit ovat jo isoja hutjakkeita ja oletettavasti basilika pääsi vauhtiin, mutta laventeli mököttää toista viikkoa, eikä suostu ilmestymään mullasta.

Kuvauksesi majapalosta on sikäli koskettava, että oma lapsuuden majakaverini Ville kertoi juuri kaverinsa tehneen omakotitalon entisen majamme paikalle.

Teen myös aina kunniaa ohi ajaville palomiehille.

Markka kirjoitti...

Pavut ehtii vielä kylvää. Minulla krassit ovat vasta itäneet. Persilja- ja salaattiruukut kasvavat jo täyttähäkää kukkapenkissä.
Sen talon nimi pitäisi olla Maja-talo.
Siniset vilkkuvalot ja helvetillinen meteli pistävät vetämään kättä lippaan.

Jenni kirjoitti...
Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.